PODPORA RODINÁM A DEŤOM
centrum@cvibratislava.sk
+421 944 012 234
ČO ROBÍME
POVEDALI
O NÁS
KONTAKT
O NÁS
PODPORTE
NÁS
HĽADÁM
POMOC
Erika sa dlhodobo venuje rodinám detí, ktoré sa narodili predčasne a ich sprevádzaniu v krízových životných situáciách od narodenia do 7 rokov. Vyštudovala špeciálnu a liečebnú pedagogika a po absolvovaní doktorandského štúdia na Katedre špeciálnej pedagogiky Univerzity Komenského v Bratislava pracovala ako vysokoškolský pedagóg na akademickej pôde a súčasne vo viacerých zariadeniach pre deti s rizikovým vývinom v rezorte školstva, zdravotníctva a sociálnych vecí. V roku 2022 ukončila dvojročné kvalifikačné štúdium zrakovej terapie na IPVZ v Prahe. Erika je autorkou alebo spoluautorkou viacerých monografií a odborných publikácií venujúcich sa deťom s rizikovým vývinom raného veku. Od vzniku až do roku 2024 bola predsedníčkou a neskôr podpredsedníčkou Asociácie poskytovateľov a podporovateľov včasnej intervencie na Slovensku kde sa spolu s kolegami usilovala hájiť záujmy poskytovateľov služby včasnej intervencie a metodicky ju rozvíjať na Slovensku. Je členkou viacerých expertných skupín v gescii MSVVaM a MPSVaR a tiež spoluautorkou Metodiky poskytovania služby včasnej intervencie na Slovensku.
Marta vyštudovala genetiku na Prírodovedeckej fakulte UK a venovala sa štúdiu mechanizmov stresu v bunkách. Po absolvovaní mnohých medzinárodných kurzov v systéme Body-Mind Centering® sa dlhodobo venovala pohybovému vývinu detí. V Babyfite absolvovala certifikačný kurz Pohybové vzdelávanie detí predškolského veku a kurz Ako sa hýbu bábätká, v ktorých neskôr aj pedagogicky pôsobila. Je držiteľkou certifikátu Infant Developmental Movement Educator (IDME, Pedagóg vývinového pohybu dojčiat) a absolventkou viacerých kurzov programu Somatic Movement Educator (SME). Dlhodobo pracovala so skupinami rodičov a bábätiek či malých detí a v individuálnom poradenstve pohybového vývinu v rámci Babyfitu a v rámci poradne Babyhelp. Pri práci aplikuje princípy systémov BabySoma® a BMC®, ktoré rešpektujú prirodzené zákonitosti pohybového a psychomotorického vývinu dieťaťa.
Oľga sa od roku 2002 venuje práci s deťmi a rodinami s poruchou autistického spektra (PAS). Vyštudovala liečebnú pedagogiku na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pracovala v špeciálnej materskej škole a špeciálnej škole v triedach pre deti s PAS. Neskôr pôsobila v individuálnej intervencii s deťmi s PAS vo veku od 2 do 7 rokov a venovala sa sprevádzaniu rodín týchto detí. Od roku 2014 sa venuje aj lektorskej činnosti pre rodičov a odbornú verejnosť. Pôsobila ako garantka pre odbornú činnosť v autistickom centre Andreas, n. o. V roku 2021 bola spoluautorkou tvorby Štandardného postupu pre Poruchy autistického spektra – manažment autizmu v rezorte zdravotníctva. Momentálne pôsobí aj ako akreditovaná supervízorka v sociálnych službách a v roku 2021 ukončila akreditované vzdelávanie v metóde PBS (Positive behavior support, pod vedením Briana Mc. Donalda) pri klientoch s PAS so správaním náročným na starostlivosť a sprevádzanie ich rodín. Momentálne pracuje pod supervíziou PhDr. Hynka Juna PhD. Zároveň pôsobí v Rade pre poradenstvo v sociálnej práci ako odborná konzultantka a lektorka.
Iveta sa venuje ranému vývinu detí a možnostiam ako ho podporovať čo najprirodzenejším spôsobom už dlhý čas. Po štúdiu liečebnej pedagogiky na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave sa zaujímala o raný pohybový vývin dieťaťa a možnosti jeho podpory. Absolvovala viacero kurzov a výcvikov napríklad Portage, Bazálna stimulácia, kurzov v systéme Body-Mind Centering®, Infant Developmental Movement Educator, masáží dojčiat, je držiteľkou certifikátu Infant Developmental Movement Educator a mnohých ďalších vyvinutých Babyfitom. Poznanie životných príbehov detí v prostredí detskej nemocnice, ale aj detí s rizikovým vývinom a zdravotným znevýhodnením ju priviedlo k včasnej intervencii v ktorej cíti priestor ovárať možnosti rodine a sprevádzať ju jej životným príbehom.
Kristína vyštudovala liečebnú pedagogiku na Univerzite Komenského v Bratislave. Počas štúdia sa venovala práci s deťmi v domácom prostredí podľa programov aplikovanej behaviorálnej analýzy. Po skončení školy pracovala s deťmi s rôznym druhom a stupňom zdravotného znevýhodnenia. Vo svojej práci kombinuje prvky bazálnej stimulácie, muzikoterapie, ergoterapie, ABA terapie, ktorých cieľom je podpora celkového vývinu dieťaťa. Zameriava sa na silné stránky dieťaťa, jeho potenciál a snaží sa ho naplno rozvinúť.
Rebeka sa popri štúdiu psychológie na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského začala venovať ľuďom s poruchami autistického spektra (PAS), najskôr ako osobná asistentka, neskôr sa začala zaujímať o prácu so skupinami detí a mladých dospelých s PAS, od roku 2022 sa vzdeláva a pôsobí terapeuticky i poradensky v témach PAS pre deti a ich rodiny v súlade s princípmi aplikovanej behaviorálnej analýzy. Dobrovoľnícky sa venovala táborom pre deti s rôznym typom zdravotného znevýhodnenia i ľuďom v nízkoprahových projektoch Ipčko. V súčasnosti sa venuje psychologickej diagnostike a vývinovej stimulácii detí v témach komunikácie a problémového správania.
Lenka vyštudovala špeciálnu pedagogiku na PdF UK, potom pracovala ako asistentka pedagóga v materskej škole, neskôr v základnej škole, kde sa oboznámila s problematikou porúch autistického spektra. V tejto oblasti sa ďalej rozvíjala v Autistickom centre Andreas, kde si rozšírila svoje znalosti o prácu s deťmi s Aspergerovým syndrómom v rámci terapií, diagnostiky a poradenstva. Venovala sa tiež vzdelávaniu detí na spektre autizmu v bežných školách, vypracúvaniu odporúčaní k ich vzdelávaniu, osvete a vzdelávacej činnosti pre pedagógov a rodičov. Má ukončený certifikovaný výcvik v nedirektívnej na dieťa zameranej terapii hrou, bilaterálnej integrácii a snoezelen terapii. Venuje sa špeciálnopedagogickej diagnostike a špeciálnopedagogickej intervencii detí predškolského veku.
Barbora vyštudovala liečebnú pedagogiku na Univerzite Komenského v Bratislave. Po škole sa venovala deťom s poruchami autistického spektra (PAS), ktorým robila individuálne terapie zamerané hlavne na rozvoj komunikácie. Pri týchto terapiách vychádzala z princípov ABA (aplikovaná behaviorálna analýza) so zreteľom na individuálne potreby a preferencie dieťaťa a rodiča. Barbora sa momentálne naďalej vzdeláva, je frekventantkou v dlhodobom psychoterapeutickom výcviku zameranom na človeka (PCA), ktorý jej bude nápomocný pri sprevádzaní a podpore rodín v ich náročnej životnej situácií.
Paula vyštudovala špeciálnu pedagogiku so zameraním na deti s poruchou sluchu a špeciálnopedagogické poradenstvo na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Po skončení štúdia pôsobila ako školský špeciálny pedagóg v materskej škole, kde sa zameriavala na podporu vývinu detí predškolského veku. Vo svojej praxi s deťmi s poruchou sluchu rada využíva posunky, s využívaním posunkového jazyka má možnosť hlbšie porozumieť potrebám detí s poruchou sluchu a podporovať ich v ich rozvoji. Jej cieľom je sprevádzať a podporovať rodičov v sluchovej a rečovej výchove detí a zároveň spolupracovať s odborníkmi z rôznych oblastí okolo dieťaťa.
Viera po skončení strednej školy niekoľko rokov pracovala ako detská sestra na neonatologickom oddelení. Po ukončení štúdia fyzioterapie na Slovenskej zdravotníckej univerzite v Bratislave absolvovala viacero certifikovaných terapeutických a diagnostických kurzov a špecializácií so zameraním na deti. Je Bobath terapeut, Vojta terapeut, absolvovala kurz Bazálnej stimulácie, Prechtlovej metódy, tejpovania, loptičkovania, ma skúsenosti s terapiou detských klientov s rôznymi ťažkosťami. Význam včasnej intervencie vidí v tvárnosti raného veku a možnosti podpory vývinu detí a v podpore prežívania rodiny ako zvládať túto životnú rolu.
Daniela sa zaoberá detským vývinom od skončenia vysokej školy, využíva neinvazívnu prirodzenú stimuláciu detí, ktorou je podporovaný rozvoj hrubej i jemnej motoriky, vnímania, myslenia, pozornosti, adaptácie, komunikácie a spolupráce a to prirodzenou formou, rešpektujúcou individualitu vývinu dieťaťa. Po štúdiu psychológie a nemčiny na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského absolvovala certifikačný kurz Pohybové vzdelávanie detí predškolského veku a kurz Ako sa hýbu bábätká (based on BabySoma®), kurzy v systéme Body-Mind Centering: Zmysly a vnímanie, Základné neurologické vzorce, Reflexy, Ontogenetický vývin, Systém telesných tekutín, Nervový systém, Svalový systém, Endokrinný systém, dva aplikačné kurzu Infant Developmental Movement Educator, držiteľka certifikátu IDME (Pedagóg vývinového pohybu dojčiat) od roku 2014. Aktuálne ukončuje štúdium psychológie na Paneurópskej Vysokej Škole. Daniela pracuje systémom BabySoma® a BMC®, kde pohybový systém vychádza z prirodzených zákonitostí pohybu v procese vývinu človeka. Podpora potenciálu, možností a pôsobenie smerom k zóne najbližšieho vývinu dieťaťa, v kontexte jeho rodiny, v partnerstve a za aktívnej participácie rodičov, považuje za dôležité kľúče v sprevádzaní rodín.
Miriam vyštudovala špeciálnu pedagogiku pre telesne a zdravotne postihnutých na Pedagogickej fakulte UK. Je držiteľkou certifikátu Infant Developmental Movement Educator (Pedagóg vývinového pohybu dojčiat) v systéme Body-Mind Centering. Absolvovala certifikačný kurz Pohybové vzdelávanie detí predškolského veku. Absolvovala kurz Školského programu INPP. Pracovala v Babyfite, ako lektor vývinoveho pohybu pre skupiny rodičov s deťmi, ako aj v individualnom poradenstve pre deti s rizikovym vývinom. Venuje sa aj laktačnému poradenstvu a predpôrodnej rodičovskej príprave. Budovanie optimálnej vzťahovej väzby v rodine, a tiež podpora a rozvoj rodičovských kompetencií je hlavnou líniou, ktorá prepája vsetky jednotlivé profesné okruhy jej práce vo včasnej intervencii.
Lucia vyštudovala marketingový manažment na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Po viacerých pracovných skúsenostiach v oblasti biznisu sa v novembri 2015 stala mamou dieťatka s ťažkým zdravotným znevýhodnením. V roku 2023 získala certifikát Laického poradcu v rámci vzdelávania v Platforme rodín so zdravotným znevýhodnením. V našom tíme pôsobí ako office manager ale predovšetkým predstavuje prepojenie medzi potrebami rodín detí so zdravotným znevýhodnením a ich možnosťami podpory v podmienkach služby včasnej intervencie. Toto prepojenie vnímame ako vzácne a výnimočné.
Natália - aktuálne na rodičovskej dovolenke - vyštudovala špeciálnu pedagogiku/surdopédiu na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa v minulosti špecializovala na deti s narušenou komunikačnou schopnosťou a deti so sluchovým postihnutím.
NAŠA SPRÁVNA A DOZORNÁ RADA
Sme presvedčení, že každý človek...
... má právo byť posilňovaný
... má právo prijímať adekvátnu podporu
... plne si užívať svoje ľudské práva
... a byť súčasťou spoločnosti.
Mgr. Vladislav Matej
predseda správnej rady
Podporujem Centrum včasnej intervencie Bratislava, n. o., lebo včasná
intervencia je dobrým
riešením pre rodiny, ktorým sa
narodí postihnuté
dieťa.
Cítim sa poctený, že od roku 2014 môžem spolu s mnohými kolegyňami rozvíjať
túto novú službu po
celom Slovensku.
PhDr. Helena Woleková, CSc.
členka správnej rady
Je radosť stretnúť dieťa, ktorému
sme pomohli. Je radosť stretnúť
spokojného rodiča, ktorý vidí pokroky svojho dieťaťa. Pre tieto drobné
radosti
je hodno byť pri tom
a priložiť ruku k dielu.
Prof. Ingrid Brucknerová PhD.
členka správnej rady
Ing. Tomáš Osuský
člen správnej rady
CVI Bratislava projekt pre mňa predstavuje možnosť pomáhať slabším,
komunite, v ktorej žijeme
a podporovat CVI team v ich spoločensky veľmi
zodpovednej
úlohe. Som úprimne rád, že môžem byť súčasťou tohto projektu.
SPOLUPRACUJÚCE ORGANIZÁCIE
Ing. Natália Fialová
členka dozornej rady
Ing. Bodo Hauswald
člen správnej rady
Svojimi rodičmi som bol vychovaný
v duchu ľudských a etických hodnôt
a preto sa
usilujem, podielať sa na tvorbe môjho okolia a robiť náš svet lepším. Prechovávam hlbokú úctu voči
odbornosti, obetavosti a ľudskosti
s ktorou sa odborníci Centra včasnej intervencie venujú malým
deťom
a ich statočným rodičom.
Byť pomocným kolieskom v tomto
úsilí je pre mňa naplnením.
Ing. Andrea Vítková
členka dozornej rady